Húsvét nagypénteken végéhez közeledett Tiszatenyő páros fej átépítés első fázisa. Néhány kép segítségével bemutatnám, hogyan kerül a helyére egy kitérő, UKVG (Univerzális Vágánymező- és Kitérő fektető Géplánc) technológiával.
A képekért köszönet Törzsgyökeres szentesi topiktársnak az Index fórumairól!
A III. vágányon fekvő 10. sz. kitérőre (B60-XI 1:9) rááll a géplánc, és felemeli.
Egy vasúti kotró a kitérő alá gurítja az MWT kocsikat, és a kitérőt leeresztik. Így kigurulnak a beépítés helyéhez, ahol már a zúzottkő alsóágyon fekszik a segédpálya:
A géplánc rámpán legurul a segédpályára, és kitérő végleges helye felett megállnak.
A kotró visszafelé kihúzza a kocsikat. A kövön álló másik kotró előrefelé kihúzza a segédpályát, így az a következő vágánymező fektetéséhez alkalmas helyzetbe kerül. A kitérőt leeresztik kb. 5 cm-re az ágyazattól. Miután beállítják a pontos helyzetét, leteszik.
Majd a gépek visszagurulnak a következő vágánymezőhöz, és kihozzák.
Így leírva egyszerű, de a helyszínen... (pl. hogyan jutunk át a kitérő előtt látható 45 cm-es lyukon?)
Tiszatenyő, kitérő fektetés
2008.03.28. 18:34 civil
3 komment
Címkék: vasút vasútépítés tiszatenyő ukvg kicse
A bejegyzés trackback címe:
https://vasutepites.blog.hu/api/trackback/id/tr79401003
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Törzsgyökeres szentesi 2008.03.29. 21:09:12
Én köszönöm a lehetőséget, hogy végre fotózhattam a UKVG-s fektetést. Remélem máskor más vasútépítési munka kapcsán újra összefutunk.
schwung 2008.04.27. 00:10:43
Végre láthattam ilyet - hacsak képeken is! :)
saci06 2010.03.27. 17:02:11
az a 45 cm-es lyuk,amit hézagnak hívunk a kitérő végén van és nem az eljén. de ha laikusoknak készül,akkor tuti az oldal...